Update!

Ojoj nu var det ett tag sedan jag kikade in här. Så tja! ;)

Kan ju börja med att avverka lite nyheter:

1. Usama Bin Laden död. Vad ska man säga? Vissa tycker han skulle tillfångatagits istället och avtjäna sitt straff i fängelse. Mesigt säger jag. Tycker USA skötte det där rätt. Tänk hur många tusen liv han tagit, han förtjänar inte ens att kosta en fängelseplats, än mindre kostnadden för injektionen vid dödsstraff. Och även om terrorismen inte bli bättre så kommer den nog fasiken inte bli sämre. För utan ledare blir de nog svagare, i alla fall ett tag, tills en ny kommer fram.. Men det går inte att hindra.

2. TV4-nyheternas nya studio och "intro". Jag gillar't (trots att jag är emot TV4 för tillfället, av personliga skäl)

3. Omröstning i Västra Götaland. Det knasiga är att jag röstade ju för Lerum i kommunvalet, men inte har jag fått någon valapp så jag får delta i omröstningen, antagligen för att jag nu är skriven här i ÖSD. Men vad innebär det? Jag har inte fått nån röst nånstans i kommunvalet. INTE OK!!

4. Göteborgskan utsedd till Sveriges sexigaste dialekt. Kan ju inte direkt hålla med, trots att jag är från trakterna. Det låter glatt och härligt, men sexigt? Njae, inte riktigt. Sen att norrländska kom på andra plats är det dummaste jag hört!! Inte för andraplatsen, utan för ordet norrländska!! EH, tror ni att folk från Umeå eller Kiruna pratar likadant som Östersundare? HALLÅ?! Det är som att säga "söderdialekt" om hela området från Sthlm och neråt. Idioter. Sen jag flyttade upp hit har man faktiskt märkt flera gånger då alla 08or på tv totalt diskriminerar Norrland. INTE OK!

5. Ett till exempel på att Norrland är helt nedtryckt. IDOL! På riktigt, jag är flyförbannad. De har INGEN audition i hela norrland, men typ 8 i resten av landet. HALLÅ?!?!? Och vet ni vad de gör istället? Erbjuder tågbiljett till Sthlms audition till de som vill. Sjuka idioter. Time is money, alla har inte tid att bara åka ner till Sthlm? Finns inte vi här uppe eller?! (Tro nu inte att jag skulle söka, jag kan inte sjunga, men det är ändå sjukt nedtryckande!)

6. Spotify inte längre obegränsat. Sjukt tråkigt, men förstår att allt kostar. Om man inte laddar ner då, vilket troligen kommer öka igen (i alla fall i den här lägenheten..)

7. Ny partiledare för socialdemokraterna. Ingen kommentar.

8. Bröllopet mellan William och Kate. Är arg för att jag missade hela grejen, men det hade säkert varit jättefint. Fast hon såg allt lite mager ut...

9. Blondinbella släpper en tidning. OMG, få stopp på bruden. För att man är bloggare kan man inte ALLT. Sluta tro det. Tröttnat på det där nu. Hon kan inte tro att hon kan lära ut om hur man ska klara av ätstörningar när hon inte haft nån, hon kan inte säga hur man ska styla saker och ting när hon inte är stylist, hon kan inte säga hur man ska äta och inte när hon inte är dietist, hon kan inte säga hur man ska boosta sitt självförtroende när hon varken är någon psykolog eller liknande. Hon har ju inte ens en utbildning för att skriva. AAHHH, irriterande.

10. Min, Jennifers och Andreas roadtrip blir av, JIHUUUUUUUUUUUUU!!!

11. Big brother. RODNEY ÅKER UT!!!!! VAD HÄNDE DÄR? Med en röst marginal blir han utröstad!!!!!!! Helt galet! Mycket snack om fusk och trix med rösterna, och helt ärligt börjar jag no tro det jag med. För Rodney skötte sig inte jättebra i huset, vilket kostade producenterna en del, och istället för att bara plocka ut honom så autonominerade de honom så de fick in röstningspengarna och sedan sparkade ut honom och säger att anledningen är att han fick minst röster. Konstigt eftersom alla höll på honom? Aja, knasigt. Han gjorde programmet, för nu är det bara torrbollar sm går omkring i ett hus. Ingen action. Illa av BB.

12. Vädret. Jag hann allt få en bränna nder soldagarna = underbart! Dock börjar det bli ett minne blott..

13. Min underbaraste bästaste mamma fixade shortsen jag så gärna ville ha från Conscious collection men som inte fanns här i min storlek. De fanns i metropolen Partille, Allum ;)

Det är säkert 1000 saker mer som hänt, men de här kom jag på nu i alla fall. Hej igen förresten! :)


Å så saknar jag ju dig.. såklart!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag är sjuuuukt besviken på dig. Hur kan du säga "inga kommentarer".. Det är typ lag på att man måste säga nåt om mustaschen.. Dåligt Emma, dåligt.. ;)

2011-05-04 @ 21:59:42
URL: http://jenniferarvidsson.blogg.se/
Postat av: Pappi

De é för söt. Jag håller med i allt (nästan) :-)

2011-05-04 @ 22:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0