Mac vs. Microsoft: 0-1

Som sagt, allt går fel idag. Tänkte ändå vara lite kreativ och slänga ihop ett litet kollage med bilder till bloggen. Men pappa har ju köpt en Mac för några dagar sedan så photoshop är inte installerat längre. OCH VART FAN ÄR PAINT? 1 -0 till Microsoft. Visst, iPhoto finns, men jag fattade inte ens hur man gjorde så att flera bilder hamnade i samma dokument där? Världens sämsta dag.

Nu skulle jag hämta en bild från google också men man kan tydligen inte högerklicka och spara eller kopiera bilden? Och printscreen-knapp finns ju såklart inte på tangentbordet. Suck, suck och åter suck! Så kunde jag göra något kommando läste jag nu på nån sida så att det printscreenades. Men vart ska man då klistra in bilden undrar jag? PAINT FINNS JU INTE?!

Jag tror inte ni förstår vilket dåligt humör jag är på. Är trött och grinig över precis ALLT!  Är verkligen riktigt nere. Världen är uppochner. Får lyssna på lite Saade så blir allt nog bättre! ;)


Ska iaf fira min älskling lite idag igen, fast inte i Floda utan Lerum. Får försöka le litegranna. PUSS


ÅÅÅÅHHHHH NU BLEV DET GENAST BÄTTRE!! JOHAN KOM HIT MED....... BIOBILJETTER TILL HARRY POTTER!!! TJIHUUUUU!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gå in på systeminställningar sedan> styrplatta. Där kan du ändra inställningarna för högerklick. Annars kan du printscreena med cmd + shift + 3 (för hela bilden) eller cmd + shift + 4 (för att själv välja det som skall kopieras)



:)



förstår dock om man lackar på apple ibland. Just nu har cpande ipod ._.

2011-07-05 @ 20:38:03
URL: http://camillajacobson.blogg.se/
Postat av: dabo

Jag TROR att alla inställningar du behöver finns uppe i menyfältet. När du startar ett program ändras de menyfältet till just de programet liksom. Fast du kanske letade där och de fanns säkert inget, just saying...

2011-07-06 @ 20:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0