HP

Hej hej! Lite dålig update här men va fan, det är sommar (=regn). Jag är glad för många idag, min älskling kom in på sin nya linje han sökt så han slipper barnlinjen han gått nu (idrottsvetenskap). Lärarna där har verkligen gjort hela linjen så oseriös och meninglös för dem så det är inte klokt. Sen att folk i klassen typ klagar för att de har "för mycket att göra" när alla andra linjer har minst lika mycket om inte mer utan att klaga gör ju inte saken bättre. I alla fall, nog om det. Det han ska läsa nu är sjuksköterska (manligt, jag vet) för att senare bli typ ambulanssköterska eller fjällräddningssnubbe eller liknande, det får ni fråga honom om om ni vill veta mer exakt. Och Sophie kom också in på sitt och ja, massa skoj! Kan ju passa på att berätta om det där på jobbet som hände när jag var så glad åt en.


Det är en som heter David på mitt jobb. Han är 35 (men beter sig som 25 ;)) och har jobbat på lagret länge, var lageransvarig och allt. Han tog tjänsteledigt för cirka 2 år sedan för att plugga upp sina betyg på komvux och sedan söka in på polishögskolan. Tyvärr kom han inte in men han har sökt år efter det också. Så han gav upp det mentalt och tog jobb som innesälj och skulle liksom "bli vuxen" på företaget då. Så ska han bli pappa i december också och så där så han stadgade sig verkligen i livet. Men så för en vecka sedan fick han ett samtal där en rekryterare säger: du har kommit in på polishögskolan i Umeå, du har 3 timmar på dig att tacka ja. Med en gravid sambo i Göteborg blev han såklart fundersam men han kände innerst inne att det är här once in a lifetime. Han kan inte tacka nej. Men han ringer tjejen då och frågar om hennes åsikt varav hon reagerar exakt som man ska, förklarar att du måste göra det här. Det är vad han vill göra och du måste göra det för dig själv. Så han tackar ja. Och han ska bli polis. Så himla skoj för han är världens bästa polis tror jag. Han är så äckligt vältränad så det finns inte, han planerar sin mat per gram alltså. En matsked olja efter maten för man kan inte ha det på maten för då kan man missa en liten liten skvätt. Ja, den nivån är det på, jag skojar inte. Och han är så snäll. Så otroligt snäll och rättvis. Så det blev jag superglad över. Men, det blev en otroligt rolig följd på det hela och det var att Patrik på lagret då blev erbjuden Davids tjänst på innesälj. Och Patrik var så glad, det var så sjukt kul att se hur glad han var. Så dubbel lycka, man kan ju inte annat än att bli varm i hjärtat liksom! Så grattis till er, ni är värda det där!
Nu drar jag till Floda för att käka hos Johan och sen blir det....... HARRY POTTER!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0