Sjuk

Jaha, då var första besöket på sjukhuset i Östersund avklarat. Åkte in till akuten igår för min mage smärtade som satan i omgångar (började i förrgår morgon). Det gjorde så ont så tårarna rann och jag fick svårt att andas. Och hela dagen hade jag varit yr, matt och illamående. Så vi åkte in till slut när vi märkte att det faktiskt inte gick över. Jennifer och Jonas var änglar och körde dit oss. Tog massa prover och efter väntan och klämningar på magen så kom det fram att något värde var för högt och läkaren trodde det var en infektion i magen, istället för "bara" magkatarr som sjukvårdsupplysningen sa. Det "roliga" är att jag ringde till sjukvårdsupplysningen 2 gånger, olika människor som svarade. De två sa två olika saker om en medicin (en sa att den finns på alla Ica och mackar och så, och en sa att man måste ha ett riktigt apotek för den) och läkaren sa en tredje sak. Sjukvårdsupplysningen sa även att jag skulle ta den och att den skulle verka direkt, medan läkaren sa att jag skulle avvakta ifall det skulle vara något annat med magen och han sa också att det tar litet tag innan den börjar verka ändå.. Eh, vem ska man lita på? Jag litar iaf på läkaren, jag!

Men som vanligt med magen finns det inte mycket att göra, jag ska äta flytande mat och dricka mycket och avvakta. Blir det ingen förändring eller värre så ska jag åka in igen så får de röntga. Men det kommer jag inte behöva! (hoppas, hoppas, hoppas)

Det var min lördag det. Eller just det, glömde nämna att jag svimmade när vi skulle gå ut från sjukhuset också, så då fick de lyfta upp mig och köra in mig på rummet igen.. Så det kan gå! Idag har jag sovit hela dagen, för när jag sover gör det inte ont + att min kropp blir helt slut av allt. Så Harry Potter biljetterna fick vi strunta i.. :(


Pigg som få!

Kommentarer
Postat av: Joanna Larsdoktor

Krya på dig Emma! Hoppas att det snart går över. Kram

2010-11-21 @ 21:47:27
Postat av: Emma

Men tack vad söt du är Joanna! :)

2010-11-22 @ 10:01:55
URL: http://evdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0