Spoiler

Avslöjar en del här, så om du har slutet kvar eller ska börjar titta på Lost, ignorera det här inlägget!

Har ju sett klart på Lost säsong 6 nu också. Jag har glömt att säga allt, haha! I alla fall. Vad tyckte jag om slutet? Hmm. Lite för komplicerat. Att man ska fatta att den där sidohandlingen var något mellan liv och död? Eh, jag kopplade inte alls det, Johan fick förklara allt. Och varför skulle man vilja gå vidare från det när man har det perfekta livet där? Jack hade ju sin son och allt? Varför vill man då gå vidare och dö? För filosofiskt för mig.. Men den sista scenen var awesome! Slutade ju precis som när det började, fast tvärtom. Jack stänger ögat istället för att öppna det. Tillochmed skon är ju där. Och Vincent. Det gillade jag. Och jag gillade att Hurley var kvar med Ben som Jacob, inte Jack. Det hade varit för uppenbart.

Så ja, jag gillade väl slutet. Men just den där sidohandlingen vart knasig i mina ögon. Och sen att Michael, Walt, Ana Lucia, Mr. Eko och de inte var med i kyrkan där i slutet? Vart var dom liksom? Typ brist på att få tag i skådespelarna? Lite misslyckat tycker jag allt. Men men, man får väl think outside the box litegrann antar jag. Sedan hade man nog alltid blivit besviken på ett slut i en sådan komplicerad serie som Lost. Det går inte att få perfekt. Så jo, det var nog ganska bra trots allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0