Piggnar till

Har sovit i 60 timmar känns det som, men hade inga problem att sova inatt ändå. Skönt faktiskt. Känner mig hyfsat pigg idag ändå. Magen kändes okej, men så åt jag en banan och då började det göra ont igen, men inte lika mycket som tidigare dagar i alla fall!

Tänkte bara säga hur glad jag är över att bo här uppe btw. På sjukhuset, alltså jag är helt imponerad av läkarna och sjuksköterskorna där. De bryr sig om en, det går snabbt och de lyssnar på en. Inte som på Östra då man först måste åka runt i 5 timmar för att ens hitta en parkeringsplats, och sedan möta en överstressad personal som inte ens har tid att lyssna på vad man säger! Eller ta bara Lerum, när mamma ringde för att jag var så dålig och sjuksköterskan sa: "Nej, men hon är bara trött för att hon är tonåring". Det var då jag hade körtelfeber och var sjuk i typ ett halvår! Bra jobbat! Eller när jag hade min härliga period med svår, dubbelsidig lunginflammation, halsfluss och öroninflammation på en och samma gång så jag knappt kunde stå upp utan att falla ihop (ramlade seriöst ihop av att stå upp för att röntga lungorna i 5 sekunder). Då fick jag först ett rum på sjukan, men jag envisades om att sova hemma även fast jag skulle komma tillbaka varenda dag, och när jag kom tillbaka, ja då fanns det inga rum. Så jag fick ligga i en jävla oskön soffa när jag halvt låg i koma. Hello?! Östra sjukhuset har man allt sina minnen ifrån, haha! Så jag känner mig väldigt mycket tryggare här i alla fall, för här fick jag tillochmed ett eget rum att vila upp mig i när jag bara hade svimmat + att två sköterskor gav mig mackor och kom in flera gånger och frågade hur det gick! Ojojoj, vilken skillnad!

Så det var imponerande! Men som sagt, idag känner jag mig levande i alla fall, ska kanske tillochmed försöka gå ut en sväng och få lite luft, känns bra! :)



Titta vad min sötnos gav mig i födelsedagspresenter! Ett halsband, 2 ormar (en var till johan) och en egengjord tidning! Så underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0