Det var droppen ..

Jag ogillar starkt skolan just nu, skolans synsätt, skolans makt över oss. Bara för att man alltid skött sig och varit duktig i skolan så måste man "ta hand" om de som inte gör det. Det har jag fått göra i hela min skolgång.. Alltid är det samma sak och det är alltid samma sorts personer som drabbas av det; vi som sköter oss.

Så nu tänker jag bara göra mina läxor halvdant, inte vara intresserad på lektioner och inte plugga inför prov, för då kanske jag kan få hjälp av de "bättre" och få den uppmärksamhet jag förtjänar.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med dig, Emma! Såg att du var frustrerad i tisdags. Jag tycker det är dåligt att bara för att man sköter sig och anses duktig i skolan så tycker lärarna att man kan ta hand om mer. Har väl inte med saken att göra egentligen, men eftersom jag har varit sjuk så missade jag hela logaritm-genomgången i matte i måndags. Då bad jag Ewa om hon bara kunde köra en kort genomgång med mig så jag också lär mig. Vi svaret, nej... du kan väl läsa i boken. Gahh! Bara för att man anses bra i ett ämne så ska man väl kunna få samma hjälp som de som inte behöver det? Ibland blir jag bara så trött på Ewa...

2010-03-04 @ 22:38:19
URL: http://camillajacobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0