Håller du med?

1. Gladiator - det är en film med romantik, action, drama, sorg, glädje.. ALLT! Att se Maximus (huvudpersonen, för er som inte sett den) bergochdalbana från toppen till botten, och sedan till någon liknande topp är helt otroligt. Ridley Scott är en känd regissör av en anledning, och Russell Crowe är en känd skådespelare av en anledning. Tillsammans kan de inte göra fel, och i den här filmen blir det helt enkelt perfektion!

2. Dirty Dancing 2 - helt annorlunda mot den övre, men det är något med denna film som fångar mig. Om det är omgivningen, dansen eller skådespeleriet kan jag inte riktigt svara på, men sedan första gången jag såg den har den varit en av mina favoriter! En kärlekshistoria som är så vanlig inom filmindustrin ("rik tjej träffar fattig pojke och blir kär") men som ändå funkar lite extra på något sätt!

3. Lejonkungen - behöver jag ens skriva en förklaring? Så många barn har fått uppleva kärleken i Simbas historia. Låtarna, Simba och Nalas kärlek, Scars elakheter och Timon&Pumbaas roligheter. Som sagt, jag behöver inte skriva mer.

4. Harry Potter 4 - av någon anledning så har ju den fjärde filmen i Harry Potter-serien fångat mig mer än de andra. Jag tycker miljön är häftigare, och historien är mer välgjord och berättat på ett snyggare sätt. Bättre handling är det också än de andra filmerna. Eller vad vet jag? Det kanske bara var Robert Pattisons utseende som förblindade mig redan då?

5. Eclipse - den var ju bara tvungen att vara med.. De två första filmerna är inte med för att visst, de är jättebra filmer, men det är främst böckerna som fångat mig. Utan böckerna hade jag nog inte tyckt att filmerna var så himla bra som jag tycker. Men Eclipse är bättre, troligen tack vare den något större budgeten, och det är en film jag hade tyckt om även om jag inte hade läst böckerna! Det är mycket humor, kärleksdrama och action! Allt i ett paket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0