Det är sorgligt!

Igår var vi på stranden. Med Rasmus, 3 år. Runt om oss satt massvis med barnfamiljer. Hur fan kan då några som sitter mitt i detta, ta fram cigaretter varje kvart och förgifta barnens lungor? Allvarligt talat, jag är trött på er rökare som tror att rökning är någon sorts rättighet som ni får göra vart fan ni vill. Aldrig att det är en rättighet. Ska ni röka får ni fanimej gå bort från människorna, och speciellt barnen! Ska barnen och vi behöva få lungcancer bara för att ni har så dålig självkontroll att ni inte ens kan hålla er ifrån en cigarett i 10 min? FY!

Och att sedan vissa föräldrar, som har spädbarn (!!) tar fram en cigarett vid sina barn, är ju helt sinnesjukt. Hur kan man vara så svag att man riskerar sitt barns hälsa för en giftpinne som ger dig ett lugn i 15 min? Helt jävla patetiskt! Seriöst, ni rökare får skärpa er! Sluta rök bland folk, och speciellt barn! Om ni är på krogen eller något liknande så självklart ska ni få röka om ni då vill, men jag tycker att det ska finnas speciella avdelningar på samtliga resturanger och uteserveringar för rökare.

Ha rökrutor som ni får gå till när ni vill förpesta er själva, för jag vill inte ha något med det att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0