Jag är Folkpartist

Okej, nu kommer det. Jag kommer vara oerhört arg och frustrerad när jag skriver det här, så ni får acceptera möjliga stavfel, felaktiga meningsuppbyggnader, svordomar och att texten är allmänt rörig.

Vad allt handlar om är Jan Björklunds (FP) förslag om att förbjuda burka och niqab i skolan. Jag anser hans förslag vara helt och hållet rätt. Här i Sverige ser vi varandras ansikten och vi identifieras av vårat ansikte. Inget konstigt med det. Hur ska då lärare eller elever kunna stå och kommunicera med en skynke? Man vet inte vem som är bakom skynket, man ser inte hur människan reagerar eller något alls. Jag menar, hur många intryck får man inte genom att studera en människas uttryck i ansiktet?

Om jag var lärare, och skulle ha en elev som hade burka/niqab så skulle jag inte klara av det. Det blir helt fel. Jag skulle inte få någon uppfattning om hur människan är eller hur hon tycker om saker och ting. Sedan kommer även problemet med provskrivningar och liknande. Hur ska man veta vem det är som sitter under burkan och skriver provet? Ska hon visa ansiktet innan hon går in i klassrummet för läraren? I så fall kan hon väl lika gärna ha av burkan i 40 min om det nu går bra i 10 sek.. Man måste kunna se människan man pratar med. Och om en kvinna med burka/niqab ska vara lärare, absolut inte!! Barn ska ha läraren som en förebild, någon de kan lita på, någon som är en stor del i deras uppväxt. Hur tror ni då att svenska barn reagerar om denna förebild nu är ett skynke? Det ska jag berätta. Min systers jobbarkompis har ett barn. När han såg en kvinna med burka blev han livrädd, för han trodde att det var ett spöke. Och det reaktionen är jag tämligen säker på att den inte är ovanlig. De blir ju hur rädda som helst! Nej, barnen måste få ha ett ansikte att ha som lärare!

Sedan att detta skulle vara islamfientligt, det är helt otroligt. När vi västmänniskor (jag peronligen skulle aldrig göra det, men det är vissa som har det om passion, t.ex folk från Svenska Afghanistankommittén eller liknande) åker till ex. Afghanistan. Då måste vi ha burka/niqab på oss, annars blir vi mördade! Är inte det kristendomsfientligt? Nejnej, för då är det okej? Vi kan inte bli kränkta, vi kan tydligen bara kränka. Men titta lite närmare på det, vilket är värst? Att tvingas ha på sig en burka/niqab, för annars blir man mördad. Eller att inte få en gratis, vanlig utbildning utan får ha t.ex hemundervisning eller fixa det på annat sätt om man inte har på sig burkan/niqab? Just det, nummer ett. Men det tänker ingen på, för det är ju vi som är så himla hemska. Sedan uppkommer ju även det med keps, mössa och liknande. Om en svensk tjej skulle sitte med keps och en munkjacka över huvudet, så skulle läraren reagera direkt. Men det är inte kränkade på något sätt, för det har inte en religiös bakgrund till hennes klädval, eller vadå? Man kan bli kränkt av andra anledningar än religion. Ska några få se ut så så ska alla få se ut så. Och hur skulle det se ut om ett helt klassrum hade heltäckande klädsel? Inte så roligt. Hur skulle det vara för läraren att ha 30 elever och hoon/han inte såg ett enda ansikte? Inte så roligt.

Sverigedemokraterna har 4-6% stöd av det svenska folket. Det är rätt mycket. Det betyder att folk intresserar sig för frågan om svensk immigrationspolitik. Inget svenskt parti vill stödja SD, och det förstår jag. Jag stödjer inte heller SD. Men jag stödjer det faktum att de tar upp frågan. De inser att vi har problem med invandring i vårat land. Det är inte rastistiskt att inse det. Vi tar in alldeles för många, så att vi inte kan hantera dem. De hamnar i Angeredsområden, lär sig inte det svenska språket och har inte en chans att komma in i vårt samhälle. Är det då inte bättre att vi tar in så många vi klarar av, sprider ut dem i svenska samhällen, lär dem språket så att alla, eller i alla fall den största delen kan få ett jobb och leva ett bra liv i vårat land? Jo. Men detta vill inte de svenska partierna inse. Eller de kanske inser det, men de vågar inte ta upp det, för då kan de bli kallade rasister. Det är fel.

När nu Folkpartiet kom med förslaget om lagen mot burkan så sa någon person på TV (minns ej namnet) Detta är inte ett rent citat, men han sa något som detta:
Nu när SD har sådant stöd de har och ingen vill ha något med de att göra, så ska man undvika ämnet immigration. Dåligt gjort Folkpartiet.

HUR FAN KAN MAN SÄGA NÅGOT SÅDANT? Att SD har det stöd de har betyder väl ändå att folk tycker att vi sköter situationen fel. Att politikerna måste våga prata om ämnet. Det är nog därför många röstar på SD, för att de andra partierna inte ens vågar inse problemet och ta upp frågan. Därför är det starkt av Jan Björklund att våga lägga ett sådant här förslag. Han vågar ta upp frågan. Förra valet var det språktestet, vilket var 1000% rätt, och nu är det frågan om burka/niqab i skolan. Han börjar inse att vi måste ta upp de här frågorna, för att slippa missförstånd och andra tvister som inte har någon läsning utan nya lagar.

Däremot är jag grymt besviken på LUF och Moderaterna, som båda går ut med att de inte håller med i Jan Björklund förslag. Jag hade bestämt mig för att rösta på Moderaterna. Men nu har jag ändrat mig. Jag ska rösta på Folkpartiet, men jag kommer definitivt gå ut LUF. Jag anser att de fegar ur i de frågor jag tycker Folkpartiet har rätt i och där de vågar inse som det är. När fler folk pratar utländska språk runt omkring mig än det svenska språket, då är det något som inte stämmer.

Vi måste ta in det antal utlänningar som vi kan hantera, så att vi kan hjälpa dem. För just nu hjälper vi dem inte. Vi lämnar dem i en förort, ger dem inga jobb och låter de sköta sig själva. Det resluterar ofta i kriminalitet. Det är den svenska politikens fel att över 90% av Sveriges kriminalitet begås av icke-svenskar. Så nu tycker jag att vi ska sluta ta vatten över huvudet. Vi ska ta in de vi klarar av, så att alla kan klara sig här. Idag är det självklart många som anpassar sig och klarar dig bra här också, men det är en alldeles för stor del som inte gör det.

Vi behöver en förändring. Jag är verkligen inte rasist. Det är inte de som kommer hit det är fel på, det är vårt system. Vårt sätt att hantera det på. Så tro inte att jag har något emot folk av annan ras än mig själv, för det har jag verkligen inte. Jag vill bara inte känna mig som en utlänning i mitt eget land. Jag vill att de som kommer hit ska lära sig språket så de i alla fall får en chans att klara sig i vårt samhälle och ha samma förutsättningar som vi som bott här i hela våra liv.




Jag kanske inte har all fakta rätt. Och nej, jag förstår inte meningen med burka/niqab. Några av er kommer säkert tycka att jag är dum i huvudet som ens skriver sådant här när jag inte ens vet vad det handlar om. Men det här är min åsikt. Jag kommer inte sätta mig in i en hel religion för att inse varför vissa tjejor inom islam tycker att man ska täcka hela sin kropp och sitt ansikte. Jag kommer aldrig förstå det. En slöja förstår jag mer. Där kan man ändå ha en identitet, man ser vem människan är. Det är inget konstigt med det. Men just att täcka hela sig så man inte ens ser vem det är.. Det kommer jag aldrig förstår mig på. Så om någon vill förklara det för mig, så be my guest, och försök! Jag skulle gärna vilja förstå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0