Därför vill jag bli ekonom

Jag ska ju nu läsa till ekonom. Många av mina vänner och sådana runt om mig säger alltid; åh, vad tråkigt det låter.. Och jag förstår att folk tycker det. Det lär inte vara det roligaste. Men jag ser ändå fram emot det. Jag gillar matematik, och jag gillar att fixa och trixa med siffror. Att mixa siffror och problem man ska lösa låter faktiskt kul i mina öron.

Men det är kanske det som är den främsta anledningen till att jag utbildar mig till just ekonom, Jag gör det för att jag i framtiden vill vara med och styra företag. Jag vill ha ansvar och jag vill att folk ska komma till mig när de har frågor. Jag vill leda. Sedan vill jag även tjäna pengar. Ja, jag vill ärligt talat tjäna mycket pengar i livet. Det är drivkraften jag har just nu. Vissa av er tänker säkert nu att det är ytligt och att det finns så mycket annat som är viktigare och visst gör det det. Men just nu, när jag inte har barn, ingen villa och liknande, så är mitt tillfälliga mål att tjäna pengar. Därför vill jag bli ekonom. Det öppnar dörrar till att fortsätta och bygga vidare på en grym karriär. Det kommer inte vara jätteroligt att gå till skolan varje gång, men det kommer vara värt det. Det vet jag. Och det är det som driver mig till att vilja plugga vidare nu. För det är nu jag har som bäst chans att kunna uppfylla mina drömmar. När jag vet vad jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0