Drömmar

Det här med framtid. Kommer man någonsin bestämma sig helt vad man vill? Eller kommer man ändra sig 1000 gånger om hela tiden? I alla fall, nu vet jag vad jag vill syssla med för tillfället . Har alltid trott att jag velat vara en företagekonom. Men NEJ, det vill jag inte alls. Jag vill bli nationalekonom. Har snart läst klart nationalekonomi A och det tilltalar mig mycket mer. Att sitta på Finansdepartementet och analysera är något jag verkligen tror jag hade trivts med. Att kunna påverka Sverige. Mm, det är nåt för mig. Och att få in politik. En blandning av politik och ekonomi, vilken dröm. Jag älskar politik, och jag är medlem i LUF, men däremot önskar att jag hade mer tid att lägga på det. Tänker nog läsa en politisk kurs efter min examen för att få ge det lite tid. Men innan det tänker jag välja finansiell inriktning inför år 3 och då får jag nationalekonmin och jag kan börja min resa. Så ser det ut nu i alla fall.

Fråga mig igen om en vecka så lär jag vara inne på något helt annat.. Fast nej, det tror jag inte. Det där passar mig. Jag kan det. Det vet jag.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hur går det med utmaningen sis??

2011-05-28 @ 21:47:11
URL: http://marianafors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0