Dag 5 - Vad är kärlek?

Här kan man göra det svårt för sig. Vara filosofiskt och svänga ut hit och dit. Men det är inte riktigt jag, vetenskap är mer min grej, ren fakta. Så här har ni Nationalencyklopedins förklaring:

"kärlek, en vanligen mycket stark, positiv känsla för någon som kännetecknas av ömhet och (ibland) sexuell åtrå. Kärlek omskrivs vanligtvis ur en världslig eller religiös aspekt men kan knappast ges en allmänt accepterad definition."


Här är en annan version, Wiktionarys definition:
känsla av stark tillgivenhet riktad mot någon eller något, vanligen en person

Japp, där har ni det. Kärlek. Enkelt va?


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Men åh, jag som hade sett framemot din filosofiska sida, vi som ääälskar filosofi! Så det där gjorde du lite väl enkelt för dig tycker jag ;)

2011-05-20 @ 11:12:15
URL: http://jenniferarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0