Dag 22 - Det här upprör mig

När folk inte vågar ta en konflikt upprör mig. När man ser att folk mår dåligt i något, men bara klagar om det och inte gör nånting åt saken, det gör mig upprörd. Man ska istället ta upp det jobbiga, diskutera det och gå vidare. Inte älta så det inte blir någon ändring. Det gillar jag inte. Sen blir jag upprörd när jag vet att jag har rätt också, men någon annan är säker på att jag har fel. Usch och fy vad arg jag kan bli. För oftast slutar det med att jag hade rätt ändå, så processen innan är så onödig.. ;)

Sen kan man ju köra Miss Universe-style och säga att världens uppdelning upprör mig. Fattigdom och krig och allt upprör mig. Det äfr förfärligt. Och ja, det är det verkligen, men det är ärligt talat inget jag tänker på och blir upprörd över varje dag direkt... Däremot politik kan uppröra mig. När maktmäniskor tar beslut som man tycker är helt fel men att man inte kan påverka det mer än en röst vart fjärde år. Då blir jag upprörd. När jag inte kan gå fram till bestämmande person och säga: är du helt bakom flötet? Varför gör du inte så är istället? Det är irriterande som sjutton! Därför jag vill jobba med det så jag kommer lite närmre det kanske ;)

Där har ni lite iaf!


Den här är ju rätt ilske-framkallande också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0