Hard work work

Kom precis hem från jobbet. Go dag idag. Onsdagar = mycket att göra = behöver inte inventera ;) Och fick reda på en jätterolig sak, men ska inte berätta det än då det kanske inte riktigt är officiellt. Men otroligt glad har jag blivit idag i alla fall, åt en på jobbet! :)

Vet ni förresten vad Tools Momentum är för något? Kan ju passa på att göra lite marknadsföring  här (haha, nä får inte betalt för det här). 1997 gick 4 företag, Sesemic, Järn & Maskin, Kulan Väst och Kulan Syd ihop till ett företag. Det nya namnet blev då Momentum vilket betyder kraft satt i rörelse. 2004 blev Momentum förvärvade av den börsnoterade koncernen B&B Tools AB och 2008 lades Tools till framför Momentum i företagsnamnet.


Tools Momentum är idag en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter med lokal lagerhållning och försäljning på runt 30 orter runt om i Sverige samt dotterbolag i Norge och Danmark. Företagets sortiment omfattar produkter inom affärsområdena lager, tätningar, transmission, automation, industrigummi och smörjmedel. Produktsortimentet omfattar över 100 000 artiklar.



Här finns vi
Det trodde ni inte att jag jobbade med va? En liten tjej som jag. Lite udda kanske, men jag älskar faktiskt mitt jobb. Jag tror det är svårt att hitta en bättre arbetsplats i framtiden om jag ska vara ärlig. Vd:n (som nu inte längre är VD för han ville trappa ner/bli VD för en del istället för alltihop) som varit med från början av skapandet av företaget är så ödmjuk och på jorden, trots att han är i toppen i företagsvärlden. Och sådant gillar jag skarpt. Sedan har jag världens roligaste arbetskamrater också. Putte är i 24-års åldern och störtskön. Men sen alla andra innesäljare och utesäljare är ju för sköna. Lasses historier, Brittens näsvisiga kommentarer, Andres suckande när det plingar i butiken osv är ju sånt som gör det mer än värt att gå till jobbet. Jag trivs som fisken i vattnet. Och därför kommer det bli svårt om jag vill söka jobb i Östersund nästa sommar. Men har hört förslaget att öppna en filial i Östersund, haha. Vore la något? Typ enda staden Tools momentum inte finns i ju? Fast finns ju inte riktigt en tillräcklig marknad där. Men ändå, hade varit ballt. Så kan jag bli ekonomiansvarig. Ska nog snacka med Tony imorgon.... Milko som huvudkund(/enda kund?) haha, nä jag skojar bara. Men hade ändå varit skoj!




Och nu vet ni lite om Tools Momentum, det var väl intressant? ;) Nu ska jag duscha, och sen laga korv stroganoff! Jennifer, visst blir du avis??



Kommentarer
Postat av: Korvstroganoffbruden

Sjuuuuukt avis!

2011-07-06 @ 21:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0