Detta skeva samhälle

Alltså, jag har tänkt på en sak. Tänk vilket sjukt samhälle vi lever i egentligen. Det här med bloggar. Titta på ex. Kenza, som vissa månader tjänar 6-siffrig lön på att skriva några meningslösa ord om sitt liv på Internet? Är inte det sjukt? Tänk alla jurister? Läkare? Poliser? Brandmän? Är det inte konstigt att marknadsföringen på en blogg är så stark att en 20årig bloggare tjänar 3 ggr så mycket som dem?

Hon och de andra stora bloggarna hade rätt timing och har agerat smart, absolut. Men varför läser man om deras liv egentligen? Det är helt ointressant. Det är intressant att läsa sina vänners blogar kan jag tycka. Men varför läser över 100 000 personer en främlings blogg, det är för mig en gåta.. Jag gör det själv, så jag kan ju inte klaga. Men det är bara konstigt. Att man sitter och kämpar med skolan när Kenza tjänar mer än jag någonsin kommer göra när hon inte har någon utbildning och skriver dagbok? Ganska coolt, kanske, men även skevt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0