Dag 26 - Länder jag har varit i

Kan ju börja med Sverige, höhö. Och Norge och Danmark såklart ;)

Men sen kom nog Creta. Var ganska liten där så kommer inte ihåg mycket. Efter det var det Mallorca och sedan Rhodos. Det var rena sol och bad-semestrar med familjen. Kommer inte ihåg ordningen sen men Lloret de mar och Barcelona var också en ren solsemester. En som inte var det var dock när vi var några från klassen som var i Polen och Vitryssland. Det var en upplevelse alltså, helt sjukt. Bodde alltså hos en vitryss en vecka, och det var... annorlunda! Men jag ångrar det absolut inte, det var superskoj att få ha upplevt det. Särskilt när soldater med typ k-pistar kom och blev asarga på oss på tåget dit när vi inte hade våra biljetter. Vi försökte förklara att våran lärare hade dem som var i vagnen bredvid men de fattade ju inte och blev argare och argare.. Hehe, sånt glömmer man inte ;)

Vi var ju även i Tyskland med klassen. Och i Paris med franskagruppen. Var i Paris året innan med mamma och pappa också för den delen.. Och året efter det var vi i London och hade det gött. Sedan var det dags för en solsemester till och vi åkte till Turkiet och glassade. Något år senare (2009) åkte vi till Edinburgh och upplevde Skottland, det var riktigt nice!

Sedan blev man tydligen vuxen och var inte inkluderad i resorna längre.... gäller även i år. Mamma och pappa har bokat en äcklig lyxkryssning i västra medelhavet och jag blir inte ens tillfrågad om jag vill följa med. Innan har de åkt på golfresor utan mig och det har väl varit okej.. men det här är riktigt ILLA!! Inte cool!! ;)

 



Kommentarer
Postat av: Turkputte

Emma emma.. Både Kreta (med K ;)) och Rhodos tillhör Grekland! Mallorca, lloret del mar och Barcelona tillhör Spanien! Bara så du vet ;p

2011-06-11 @ 09:12:32
Postat av: Emma

Haha vet jag väl, men såg så tomt ut att bara skriva länderna ;) detaljer!!!

2011-06-11 @ 10:23:30
URL: http://evdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0