Dag 25 - Mina rädslor

1. Spindlar: har spindelfobi. Fy farao vad äckliga de är. De äckliga långa benen som kravlar fram. Nej usch, de hatar jag. En gång när min kissemisse såg en spindel på undervåningen och bråkade med den så fick jag panik, sprang upp till andra våningen och var där tills mamma och pappa kom hem och kunde kolla om spindeln var död på golvet, borta eller om kissen hade ätit upp den. Jag nuddade alltså varken kissekatten eller undervåningen förrän jag visste att den var död och borta ur huset.

2. Mörker: har skrivit om det här innan. Men är riktigt mörkrädd. Särskilt här hemmahemma. I Ösd är det ändå okej för att vi bor så högt upp. Här är jag ju mest rädd för att någon ska stå i mörkret ock glo på mig. Jätteobehagligt. Men blir bättre med åren!

Och det var nog det. Eller nej en till har jag. Och det är att ramla i vattnet vid hamnar. När det är hav och massa båtar brukar vattnet inte vara jättefräscht. Allt tång, alla alger och skit. Uschhhhhh vad vidrigt att ramla ner där. Hade varit en riktig mardröm!!

BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0