"I lill b poppular" / Rasmus

Här i Östersund gör man samma sak varje helg Det ser likadant ut. Inga valmöjligheter direkt. Solo och sen Olearys är det som gäller när man ska ut. Det har sina fördelar, visst. Men just nu är jag ganska sugen på att åka hem. Slippa en liten stad där alla vet allt, eller i alla fall tror sig veta allt, hela tiden för ett tag. Åka hem och vara Emma. En Stickytorsdag med Emelie, Lollo, Sophie och Viktor kanske? Hände alldeles för sällan. Men jag ska ju hem i sommar. Sommar i Lerum. Sjukt egentligen. Lerum är mindre än Östersund, men ändå känns allt så mycket mindre här. Undra varför? Hm, jaja. Så är det.

Jag älskar mitt liv här. Absolut. Men just nu är jag lite less på det. Skulle väldigt gärna kunna ta pappas bil (inget emot mammas bil, men med den måste man ju vara försiktig och inte köra fort? ;) oj vad orolig mamma blir nu när hon läser det här..) till Floda för att lyssna på när Musse sjunger på Erik Saades nya lår Popular.

Märker ni att jag ser mig som två personer? En hemmahemma och en här. Just nu känns det så. Känner mig inte som mig själv. Fast jag har kul. Grymt kul. Så ska försöka få ihop mig själv och inse att jag är samma person, oavsett var jag är. För det är jag. Jag är ju jag. Emma.


I fredags!


Förra fredagen!
Likeheten är slående.

Kommentarer
Postat av: Pamma

Du e knäpp :-)) Men vi älskar dig ändå.......

2011-02-20 @ 19:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0