Alla kommer ju skriva om det här, så får väl passa på jag med

SD är nu alltså inne i riksdagen. De har fler väljare än Vänsterpartiet och Kristdemokraterna. Trist, men helt ärligt. Över 300 000 människor röstade på dem, av en anledning! Alla som röstar på dem är inte rasister, de är nog trötta på dagens politiska system och vill protestera. Jag stöttar eller försvarar dem inte, inte alls, men man kanske borde ta reda på varför folk röstar på dem istället för att bara hata dem. För helt ärligt, media och svenska folket är lika främlingsfientliga mot SD som SD är mot invandrare. Det är inte samma sak, invandrare är inte lika "onda" som Sd, jaddadadadadaaa, tänker ni då och nej det är inte samma sak. Men över 300 000 människor måste man kanske lyssna på? Inte ta hänsyn till SD för det, men kanske redigera den svenska integrationspolitiken för att få de 300 000 väljarna att hitta ett "vanligt" parti som tar tag i det som de tycker i fel, men på ett humant sätt?

I ALLA FALL!
ALLIANSEN VANN VALET!
Mona Sahlin säger: det finns inga vinnare! Det är ord av en förlorare. Oavsett om SD kom inte eller inte, och även om Alliansen inte får egen majoritet, så vann alliansen över de rödgröna och det betyder mycket. Bort med Mona, Ohly och de som folk uppenbarligen inte klarar av. In med nya ledare som folk litar på så kanske till och med jag kan med att lyssna på er när ni ska debattera! Så kanske ni har en liten chans nästa gång.. Reinfeldt kommer se till att SD inte får något inflytande på den svenska politiken och om Miljöpartiet går med på ett samarbete så är SD borta ur bilden. Det kommer att lösas, eftersom ingen är villig att diskutera med dem. Jag tror inte SD kommer få något att säga till om, och jag hoppas verkligen att jag har rätt! Men jag hoppas även att integrationsfrågan inte grävs ner för det, för den ska tas upp. På ett ödmjukt sätt. Integrationsfrågan ska inte kopplas med SD och främlingsfientlighet.


Grattis till en ny period som statsminister, och även grattis till en utmaning du nu står inför! Tvekar inte en sekund på att du kommer klara det galant!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Så jäkla bra skrivet!

2010-09-20 @ 21:55:21
URL: http://amandalomander.blogg.se/
Postat av: Amanda

Svar: Nä detta SD-hatet har ju gått lite väl långt nu tycker jag.. De flesta bara antar att de är rasister utan att läsa vad de står för.

2010-09-21 @ 11:42:56
URL: http://amandalomander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0