Frustration

Radiotjänst, nu får ni ge er. Allvarligt talat. Låt oss studenter vara ifred. Låt oss ha våra jävla TV-apparater, och datorer med radio och tv i och allt annat. För vet ni? Vi kommer fortsätta förneka att vi har det ändå. För vi lever på ett jävla studiebidrag och studielån. Tror ni allvarligt att jag betalar 2000:-/år för att ni snubbar i Kiruna ska ha ett jobb att gå till? Aldrig i livet.

Det läggs ut kostnader för att ni är så jäkla efter att ni inte ens kan utveckla vettiga arbeten till er själva. Ni ska ha löner, det ska pejlas, det ska ringas runt, det ska besökas och kontrollera. Helt i onödan. Ni förstår att alla har en tv idag. Jag fattar att ni förstår att alla har en tv idag. Men så länge ni lägger ut alla dessa kostnader tänker jag inte betala. Jag tittar aldrig på SVT, och när jag lyssnar på radion så lyssnar på jag på NRJ eller Rix Fm, ingen jävla UR. Och mina tv-kanaler jag tittar på, gissa vad? Jag betalar för dem. Ett abbonemang, har ni hört talas om det? Där man betalar för att få titta på de kanalerna man vill, inte tvingas betala för skit man inte tittar på.

Lägg kostnaden på skatten. Då betalar alla. Och inga kostnader krävs för att pejla, betala löner eller kontrollera. Då försvinner era patetiska jobb, men det struntar jag fullständigt i. Ni gör ändå inget vettigt. Efter ett telefonsamtal tänker jag inte svara mer. Jag tänker aldrig öppna dörren för er. Ni kommer inte ens in i trapphuset, för ni har inte tillgång till varken nyckel eller portkod och det är låst 24/7. Och skulle ni nu pejla och märka att vi har en tv, eller om ni skulle ta kort där man ser att vi har en tv. Då har vi lånat den för att se om vi ska ha en tv och att vi haft den i fyra dagar. Ingenting ni kan göra åt saken.

Ni skrämmer inte mig. Ni är patetiska som kräver onödiga pengar av studenter, och ni har inte ens rätt att titta igenom min brevlåda. Så bring it on, suckers. Ni kommer förlora den här striden, för vet ni? Jag har ingen tv.

Ursäkta mig, jag är lite arg bara. Har inget emot er Kiruna-bor egentligen.. Bara ni på RT.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Härligt att någon vågar gå ut med vad vi tycker om RT

2010-10-23 @ 22:30:36
Postat av: Syster

Chilla! Herregud, jag ogillar också radiotjänst, men nu är det ju som det är och än finns ingen annan lösning i sikte tyvärr =( å jag vet inte om man ska kalla någons jobb patetiskt?! Som sagt jag gillar inte heller avgiften, lägg den på skatten absolut. Men patetiskt, nej där håller jag inte med. <3

2010-10-25 @ 19:16:43
URL: http://marianafors.blogg.se/
Postat av: Syster

Å varför ska studenter slippa undan? Ensamstående? Arbetslösa? Vart går gränsen på vilka som ska slippa och inte? Skulle en sådan gräns dras skulle det ju bara leda till att avgiften blev dyrare för andra.

2010-10-25 @ 19:18:00
URL: http://marianafors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0