Krasch

Hur vet man när man gått in i väggen? Jag tror att jag är på god väg dit iaf. Varje dag har en en grym huvudvärk. Och jag mår illa så jag måste vika mig dubbel eller lägga mig ner minst en gång per dag. Jag är stressad - jämt! Jag har aldrig tid att bara stänga av och ta det lugnt, för gör jag det, ja då blir jag mer stressad över att jag inte pluggat. Jag blir arg och ledsen när jag börjar märka vad jag gör med mig själv.

Speciellt nu, när jag är så fruktansvärt trött på min utbildning. Jag är så frustrerad på mig själv att jag alltid väljer att göra sånt som är bra och som "lönar sig i slutändan" istället för att vänta och göra något jag verkligen vill. För jag har märkt att det oftast inte alls lönar sig i slutändan. De som väntar och gör något de verkligen vill får det oftast minst lika bra, om inte bättre. Jag mår riktigt dåligt så fort jag ens tänker på att börja öppna de där himla böckerna, och då blir jag ju stressad istället om jag inte gör det - vilket gör att det blir en ond cirkel alltihop. Och det funkar inte för mig. Det har blivit för mycket, för snart säger det pang då jag går in i betongväggen.

Men känner jag mig själv rätt så kommer jag ta mig igenom det här himla åren, bara för att. Och sedan kommer jag ändå börja jobba med det och tjäna mina dumma pengar. Precis som alla andra..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0