Låt mig vara det djur jag är!

Nu blir jag arg. På våran skola (Lerums Gymnasium) har vi vegetarisk mat som enda alternativet en gång i veckan. Vi har även alla dagar vegetarisk mat för de som vill. Nu kommer Ung vänster och kräver av Henrik Ripa att vi ska ha två dagar vegetariskt varje vecka. Hur kan detta krävas? Det är för mig en gåta. Vi har vegetarisk mat varje dag för de som vill. Man ger vegetarianerna ett val. Men vi som vill äta kött, vi får inget val de dagarna vänstern vill att vi endast ska ha vegetariskt. Man kan inte tvinga någon till att vara vegetarian, det är var människas val.

Nej, jag tänker matstrejka om detta blir till handling, vilket jag inte tror. Henrik Ripa är nog smartare än så. Djur äter djur för att överleva. Vi är en del av en näringskedja, för vet ni vad? Vi människor är inget mer än djur. Låt mig för fan vara det djur jag faktiskt är och tvinga inte mig äta något jag inte vill. Nepp, blir det till handling kommer jag äta extra mycket kött hemma, bara för att kompensera, så fel tycker jag det förslaget är.

Kommentarer
Postat av: Winald

Jag har inte sett New Moon ännu:-(



MEn sedan står människan även över den naturliga näringskedjan. Vi har ett moraliskt sinne som har tagit oss dit vi är idag. Det är således vårt ansvar att hålla jorden så levande som möjligt. Detta gör vi bäst genom att äta vegetariskt.

Men i skolan tycker jag att de skall servera både och, för som sagt. det är allas val!

2010-03-28 @ 11:52:47
URL: http://groomingmocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0